Transmisje Live czyli nowy trend w social mediach.
- Sebastian Górecki
- 16 kwi 2022
- 2 minut(y) czytania
Transmisje na żywo to jedno z najrzadziej wykorzystywanych narzędzi podczas promocji marki w sieci. Obecnie live’y stają się coraz bardziej popularne i warto wprowadzić je do strategii marketingowej w social mediach.
Transmitowanie na żywo jest aktualnie dostępne na prawie każdej platformie w mediach społecznościowych. Taka forma kontaktu z odbiorcami umożliwia budowanie z nimi relacji. Wszystko dzieje się tu i teraz, dlatego widzowie mają możliwość lepiej poznać nas w naszym naturalnym środowisku, a autentyczność zdecydowanie wpływa na zwiększenie zaufania. Dostarcza to o wiele więcej wrażeń niż treści pisane lub reżyserowane filmy. Dodatkowym plusem jest możliwość dodawania komentarzy i zadawania pytań podczas transmisji, co pozwala nawiązać dyskusję z oglądającymi w czasie rzeczywistym.
Transmitowanie na żywo jest ważne podczas prowadzenia firmy. Wpływa na pozytywny wizerunek i zwiększa zaangażowanie odbiorców, co przekłada się na większe zasięgi naszego profilu w mediach społecznościowych. Dzięki temu udostępniane przez nas treści będą bardziej widoczne i skuteczniej promowane, co pomoże zwiększyć liczbę obserwujących.
Wprowadzenie live’ów do strategii marketingowej w social mediach to również skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży. Często przynosi to lepsze efekty niż sklepy stacjonarne, ponieważ klient może dokładnie obejrzeć prezentowany produkt ze swojego smartfona, bez konieczności wychodzenia z domu.
Możliwość transmisji na żywo to świetne i w podstawowej wersji mało wymagające narzędzie. Live’a możemy zrobić z dowolnego miejsca, jeśli tylko mamy sprawne urządzenie mobilne i połączenie z Internetem. W kwestii doboru tematów jest całkowita dowolność, mogą być to luźne pogadanki, a także treści edukacyjne. Widz ma wtedy możliwość nie tylko lepiej nas poznać, ale również dowiedzieć się czegoś z dziedziny, która go interesuje. Główny podział transmisji dzielimy na poszczególne kategorie:
Transmisje sprzedażowe
Transmisje rozrywkowe
Transmisje edukacyjne
Live'y sprzedażowe, odnoszą aktualnie ogromny sukces w polskim internecie. Jest to po części spowodowane faktem, iż większość sklepów w okresie pandemii koronawirus'a była zamknięta a jedynym sposobem na "przetrwanie" było przeniesienie sprzedaży w 100% do sieci. Branża odzieżowa wyszła obronną ręką sprzedając swój towar za pomocą transmisji na żywo np. na Facebooku na tyle dobrze, że właściciele sklepów/butików zamykało na stałe swoje sklepy stacjonarne. Główną zasadą przy sprzedaży poprzez live sprzedażowy jest oferowanie swoich produktów po okazyjnych cenach tak, aby widz wiedział, że warunkiem zakupu produktu po niższej cenie jest warunek złożenia zamówienia tu i teraz czyli podczas transmisji. Kolejną motywującą zachętą do złożenia zamówienia jest ograniczona ilość posiadanych produktów przez transmitującego. Ważne aby widz dokładnie wiedział czy transmisja, którą ogląda jest transmisją sprzedażową czy może jedynie edukacyjną oraz jeśli tą pierwszą to w jaki sposób może dokonać zamówienia. Te informacje powinien wielokrotnie komunikować prowadzący transmisje sprzedażowe.
Media Company wspiera firmy w kontekście technologicznym do realizacji prostych transmisji na ich potrzeby. Wielokrotnie również organizujemy szkolenia na których przedsiębiorcy nauczą się samodzielnie zaplanować takie transmisje, wykonać je z powodzeniem generując większą sprzedaż oferowanych przez nich produktów.
Jeśli zastanawiacie się czy w Waszej firmie można wykonać transmisje sprzedażowe i jakie można z tego wyciągnąć korzyści, odezwijcie się do nas a na pewno doradzimy najlepsze rozwiązanie.